Sziciliában már nem találkozik az ember lépten-nyomon magyarokkal (ezt a titkos honfigyűlölőknek mondom, akik hirtelen elhallgatnak, ha magyar szót hallanak, nehogy kiderüljön, hogy "szintén magyarnak tetszik lenni"). Leszámítva, természetesen Taorminát, ahol hirtelen megszaporodnak a magyarok itt is, ott is magyarul lelkesednek a görög színház romjainál. Nem mondom, hogy ez valami pontos kimutatás, de úgy körülbelül 80 %-ra tippelném a magyarok arányát, már azokét, akik Csontváry miatt jöttek. Nyilván hiába keresik a sárga eget és a lila-fehér Etnát, ha viszont betérnek valami nívósabb fotóboltba, megtalálhatják azt a képet, amit ő is használt. Mert hogy nem állt oda a kövek peremére a hatalmas vásznakkal a szélbe, az szinte biztos. Lefújta volna a zefír. De mi tőle tudjuk, hogy ez egyáltalán van, hogy ezt látni kell, már ha van rá lehetőség. Aztán, persze, azt nem látjuk, amit ő, de ez nem panasz, mert azt megnézhetjük otthon. Mázlista nemzet vagyunk, két Taorminánk van. De egy biztos, és az is szerencse.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
csenerezi 2017.09.26. 15:13:43
élhetetlen 2017.09.27. 01:11:56
Taormina. Csoportos út volt, és volt pár lány, aki tőlem akarta megtudni. hogy melyik pontról festette Csontváry a nagy Taorminát. Én is úgy döntöttem, hogy ilyen pont nincs, amit látni lehet, az a kis Taormina. Én nem tudtam arról a fotóról, amit „használt”, egyszerűen úgy képzeltem, hogy „felemelte” a tengert, hogy mindent egyszerre lássunk.
Más, a hülyeségem. Akartam egy varrott gobelin képet a nagy Taormináról. Ez néha van előfestve, néha nincs. Akkor nem volt. A3-as fekete fehér centire raszterezve, anyag 2,6 cm-re raszterezve, és egy album a színekkel. Fényképekkel dokumentálva, hogy úgy, ahogy, de tűvel, cérnával lemásoltam egy festményt. Mikor varrsz, túl közel van az egész. Csináltam én Gauguin reprót is, és az egy sorral lejjebbtől lóg a nő melle, az normális, bontod, de mikor egy félszigetet kell kibontani, mert kicsit lecsúszott, ha messzebbről nézed, az már nevetséges. A kiadványok, mármint az album. Bizony, felmentem a várba megnézni, hogy a Vezúv fekete-e, mint a könyvben, vagy lila. Na, bocs, elszaladtam kicsit. (nagyon).