
- Megkérdezhetem, hogy milyen doktor?
- Csak jogi.
- Hát akkor igazán tudnia kellene, hogy a törvények...
- Állj, állj, állj. Tudom. De a törvényt nem akarom elfogadni. A biztonsági öv nem olyan, mint a gyorshajtás vagy az ittas vezetés, ha nem kötöm be magam, nem veszélyeztetek más embert. Még csak nem is olyan, mint a bukósisak, hogy rossz példát szolgáltatok vele, senki nem nézi, hogy a másik be van-e kötve.
Senki? Ezt most nem jókor mondtam, mert ők épp ezt nézték. Mi több, a múlt héten is épp ezt nézték Kecskemétre menet, így már egészen szép összeg jött ki biztonsági övből. Persze eszemben sem volt vitatkozni miatta, úgysincs értelme, de nem is elegáns, mintha az ember a jegyszedővel vitatkozna a koncert előtt, hogy hol akar bemenni. A rendőr is a tápláléklánc alján van, az érveimet is ezerszer hallotta, mert azt mondja: szerintem igaza van. De a törvények...
Persze, lehet, hogy ezt is javasolták nekik eligazításon, legyünk mindannyian a törvények áldozatai, mert a kollégája is ezt mondja, amikor jön bevasalni, bebankkártyaleolvasni a büntetést. Igazam van, de a törvények. Tök jól elbeszélgetünk közben még a felelős állattartásról, azelőtt francia bulldogja volt, ölben vitte föl a negyedikre, nehogy megerőltesse a gerincét. Mármint a kutya.
Azért megbüntet. Nyilván kevesen mondják az ilyen büntetésekre, hogy jogos, megérdemeltem, de most tényleg. Ha sem a törvény végrehajtója, sem az elszenvedője nem tartja helyesnek a szabályozást, akkor hogyhogy mégis végrehajtódik? Ha az új szabály szerint aki nem köti magát be, annak jól bele kell verni a fejét a kormányba, hogy megtanulja egy életre, akkor azt is megteszik?
Persze mindegy. Olaszország felé megyek, és aki ezt teszi, az ne nyavalyogjon, hanem örüljön az életének. Dobtam már én kacagva az árokba a leszakadt első sárhányót, nem érdekes, Olaszországba megyek. Majd otthon jajgatok.

A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
polyvitaplex 2025.10.08. 09:27:01
Azért is csodálkozom, mert az én (már nem túl fiatal) kocsim pittyegéssel figyelmeztet arra, hogy nem vagyok bekötve, még ha nem is akarnám magam bekötni, akkor is bekötném, hogy ne idegesítsen a hang.
gigabursch 2025.10.08. 09:41:01
(de remélem nem - mindenesetre határozott hangvételű lesz a hozzászólásom)
1) használni - nem használni
Nálam sokkal okosabb, kérdésben jártas mérnökök és egészségügyi szakemberek sokasága azért dolgozott, hogy az utam biztonságosabb legyen és egy baleset esetén csökkenjen a kockázat.
Tudom mindig van, aki azért élte túl, mert kiesett és van 500-szor több (legalább!!, aki meg azért nem, de ez az előbbieket soha nem fogja befolyásolni.
2) a "nem használat" felelőssége
De ha mégis szerencsésen kirepülnél a kocsiból és ezzel sodrod el a békés járókelőt, szembe jövő motorost, aki emiatt meghal vagy - ami még rosszabb - megnyomorodik, akkor is fennáll a "senkinek nem okozok kárt"?
3) Majd megtartom magam
Aha, persze. A fizikai törvényeket nem lehet megba...brálni.
Aki még nem ment neki álló fának/falnak/stb 15-tel(!), bekötve, az még nem érezte, hogy mekkorát fog ekkora sebességnél az öv
4) társadalmi felelősség:
Ha rajtam múlna, garantáltan nem kapna TB-re kezelést az az ember, aki akár vétkes, akár vétlen, de nem volt bekötve (dettó ittasság, bódulat, stb.). Ezt fokoznám azzal, hogyha utas vagy, akkor a sofőr anyagi felelőssége kerüljön elő egy ilyen kérdésben.
No, hamar megtanulnák a kreszt idehaza!
S talán még nem is ott lenne a gond, hogy 90 helyett 100 km/h-val menne a kocsi, ami a trafi tűréshatárán belül van, hanem azzal hogy tejföl ködben, szakadó esőben is képtelen egy halom barom a lámpát felgyújtani és még folytatható a hasonló kérdések sora.
S igen, a rendőrségnek tényleg van egy közhatalmi adókiegészítő/behajtó munkaköre, amit vsz ők se örömből csinálnak.
De az M7-en a 64 - 20 kmsz között a középső sávban rohadókat ha napinszinten szénné bírságolnák, akkor valahogy jobb lenne a közlekedés, mint a sok tudatlan, agyatlan, figyelmetlen vonatkozó barom jelenlegi helyzetében.
stolzingimalter 2025.10.08. 11:11:10
Tyranno61 2025.10.08. 11:50:08
Vagy: először bekattintod az övet, utána ráülsz, mondjuk, ha nem akarod, hogy összegyűrődjön a frissen vasalt inged.
polyvitaplex 2025.10.08. 12:59:48
Tyranno61 2025.10.08. 13:06:33
polyvitaplex 2025.10.08. 13:11:47
Na de Fáy Miklós az év 365 napjából többet van kint, mint idehaza, idén már háromszor is megnézte Pavarotti fakanalát.
Most megint megnézi.
Ceratium 2025.10.08. 19:41:23
gigabursch 2025.10.09. 07:31:51
Örök vita marad.
Dohányosnak se lehet érdemben elmagyarázni, hogy attól, mert az öregapja szomszédja nagynénjének a szeretője évszázadig dohányzott, addig hányan mentek el mellőle.
Viszont ha engem klausztrofóbiával próbáltak volna megfyőzni, akkor kiszállítatnám a versenyzőt a bezárt koxsiból. Rendőrként.
De nem vagyok az
:-)
Ha már itt tartunk: ilyenre nincs valami "mentális tréning"?
polyvitaplex 2025.10.09. 07:53:41
De közben meg eszembe jut, hogy azok is milyen sokan vannak, akik nem kapaszkodnak a metrón, buszokon, nyilván arra is van mentség, mindkét kezükre szükség van a messengerezéshez.
Tyranno61 2025.10.09. 09:58:49
De mi van, ha az autó vezetője egy szülő és bent ülnek a gyerekei?
Azt is most tudtam meg, h taxiban nem kötelező a gyerekülés, így szabadon lehet utaztatni benne bármilyen kiskorú gyereket ölben, vagy biztonsági övvel becsatolva.
Tessék a "rugalmas" szabályok...
Ceratium 2025.10.09. 10:06:05
csársz 2025.10.09. 20:33:51
(Mondjuk Rómában nagyon ráfázna, állandóan föltűnnek mopedesek, akik még az előbb nem voltak ott.)
stolzingimalter 2025.10.10. 08:12:40