Nézem, hogy úszik el a dinnyehéj. Vagy ha nem is pont azt, se dinnyeszezon, se fokozott szennyeződés a tengeren, nézem, amit szokás, hogy a lábnyomokat hogy mossa el a víz, itt jártam, és még sincs egy perc múlva semmi nyoma. És eszembe jut Ray Bradbury, az öregember a tengerparton, aki botjával csodálatos kentaurokat és nimfákat rajzol a homokba, de jön az ár, és a felbecsülhetetlen értékű vonalak mind eltűnnek. Picasso az öregember.
Umberto Eco számára ez volt a giccs mintapéldánya, el is mondja, hogy miért, mert belerángatja Bradbury a történetbe a legismertebb 20. századi festőt, de őt is a legkönnyebben szerethető munkáival, és a mondanivaló oly lapos, oly kézenfekvő hogy bárki megérti, és csak bólogat, bizony, bizony, így múlik el a világ. Nem csak a dicsősége, az egész.
Meg is voltam lepődve, amikor láttam a történet eredetijét, és nem Picassóval, hanem Victor Braunerrel, nem prózában, hanem fényképen, Brauner rajzol a fövenybe, de már jön az ár. Az olasz-argentin Pablo Volta készítette a képet. Most vajon ez is giccs?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.