A frász jön az emberre, amikor a Nemzeti Galériában becsukják a frissen restaurált kisszebeni oltárt, mi lesz, ha pont most adja meg magát a zsanér, és az oltár szárnya döngve lezuhan, szertegurulnak Keresztelő Szent János fejei a különböző táblákról. Persze, fölösleges az aggodalom, azért restauráltak, hogy ez meg ne történhessen, élvezd nyugodtan, lelki furdalás nélkül az újságíró-életet, megint olyat látsz, amit földi halandó csak ritkán: az oltár rejtett képeit. Nincsenek igazán rejtve, csak úgy logikus, ha nyitva vannak a szárnyak, és láthatóak a szobrok. Így viszont nem látható egy halom kép, a Hiszekegy illusztrációi az egy Istentől az eljövendő örök életig.
Pontosabban: ez sem biztos, nem ismerem a múzeumi terveket, vajon tartanak-e nyitott és csukott oltárnapokat vagy órákat, aki szerda délre feliratkozik, az esetleg minden képet megnézhet, láthatja a nyitást. Vagy mindez megmarad a Galéria titkának, éjszakánként az őrök és a beszökő teremfelügyelők hatalmas Kisszeben-partikat rendeznek, nyitnak-csuknak minden ajtót, tátott szájjal ámulnak a holtak föltámadásán, s mire az óra egyet üt, üres a ház – csend mindenütt.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
hosszan exponálunk · hosszanexponalunk.blog.hu 2020.10.25. 18:08:30
Ha meg már rejtett kincsek: Nápolyban, a San Giorgo Maggiore-ban van egy 18. századi festmény, alatta pedig egy 16. századi freskó. Ha az embernek szerencséje van és meggyőzi a helyi erőket, akkor egy hatalmas kampós rúddal "kinyitják" a festményt és meg lehet nézni a freskót. Vannak fotók a neten, elég jó.
Meg Rómában, a Vallicella középső oltárképe egy Rubens, amelyet bizonyos időszakokban "lecserélnek" a mögötte lévő bizánzi mozaikra. Direkt elmentünk a misére, de addig tátottam a számat, hogy pont lemaradtam az eseményről.
Ja, meg a Gesù-ban a fény- és hangjáték, aminek a végén "leengedik" a Szent Ignác oltár elől a táblát és előbukkan a szobor talpig féldrágakőben.
Bocs, de már annyira hiányzik Olaszország, hogy fejben utazom.
stolzingimalter 2020.10.25. 18:44:44