1983-ban, amikor sorkatonai szolgálatomat teljesítettem, a zalaegerszegi laktanyába elhozták a mozikban akkor futó Ez Elvis című filmet. Nagyon sokra nem emlékszem már, leginkább csak arra, hogy Elvis is volt katona, ő Németországban, vagyis az NSZK-ban, és hogy egy kimaradás alkalmából ellátogatott Párizsba is.
A laktanyai közönség ezt elragadóan humorosnak találta, de hát az is volt.
Mindenesetre már ideje volt egy új Elvis-randevúnak, de a nagy várakozásoknak nem felelt meg teljesen Baz Luhrmann Elvis-filmje. Nyilván ennek maguk a várakozások is az okai voltak, azt reméltem, hogy Luhrmann közismerten szédítő vizualitása és eredeti zenei ízlése mellett még jönnek az új felismerések, nagy rácsodálkozások.
Tulajdonképpen jöttek, én nem ismertem ezt az egész történetet, hogy Elvis mögött volt egy menedzser, aki olyan szerződést kötött vele, hogy minden bevételnek a fele őt illeti. Cserébe dolgozott is, az nem vitás, illetve egy ideig dolgozott, aztán már ellendolgozott, mert nem akarta, hogy Elvis európai vagy világ körüli turnékra utazzon, mivel Tom Parker, a menedzser, se Tom nem volt, se Parker. Illegális bevándorló volt Hollandiából, útlevél nélkül, így nem tudta volna az aranyat tojó kakast kísérgetni a nagyvilágban.
Nem mondom tovább, Luhrmann vizualitása tényleg szemkápráztató, eleinte azt érzi az ember, hogy legalább ötször meg kell nézni a filmet, hogy legalább a látvány ötödét felfogja. (Például: jól láttam, hogy a négy vagy öt felé osztott vásznon a jobb szélső osztásból átdobnak egy gitárt a bal szélsőbe?) Aztán már nem vágyik az ember az új megnézésre, kezd hosszú lenni a történet, még mindig csak risza meg öblögetés, és végül a tanulság, hogy nem a szíve, nem a gyógyszerek vitték el szegényt, hanem a közönség szeretete. Én azért nem érzem felelősnek magam.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csodabogár 2022.06.25. 10:50:05
Érdekes, hogy a Beatlesek is Hamburgban szerepeltek valami kocsmában, mikor még nem voltak híresek.
polyvitaplex 2022.06.25. 14:19:04
Szaporodnak a zenés életrajzi filmek, Johnny Cash, The Doors, Ray Charles, Edith Piaf, Freddy Mercury, Aretha Franklin. Takarékos filmek, nem kell hozzájuk zenét írni.
Idehaza egyetlen zenés életrajzól tudok, Huszti Péter játssza benne Kálmán Imrét. Nem hiszem, hogy azért nincs több, mert ne lettek volna fordulatos pályák, és ne lenne elég zene, amivel meg lehet tölteni másfél órát. Lehet, hogy a sztárjaink magánélete számít tabunak.
stolzingimalter 2022.06.25. 19:35:22
polyvitaplex 2022.06.25. 20:06:05
polyvitaplex 2022.06.25. 20:26:08
gigabursch 2022.06.27. 11:35:38
Az a baj, hogy Radics Béla vagy Bencsik Samu nem téma.
De egy hangjától eltekintve emberi selejt igen, az a szégyen kategória.
stolzingimalter 2022.06.27. 13:01:09
gigabursch 2022.06.27. 16:50:29
Szerintem láttad Béres Józsefről a 'Feltaláló' c. filmet.
(ha nem nézd meg, fent van a TeCsőn)
Ott van, de általában nincs mindig hepiend.
Ez Radicsra is és Bencsikra is igaz. Nem volt nekik hepiend rendelve
Pláne Bencsiknél, ahol még a halála sem egészen tiszta.
Az Aczél-féle TTT károsultjai ők és mindenki, aki a zenéjükön felnőtt.
Ugyanakkor egy-egy jó filmmel az egész kor és annak minden lenyomata tanulságos lehet a fiatalok felé.
polyvitaplex 2022.06.27. 18:56:24
Harminc évvel a rendszerváltás után.
Mint Vitézy Lászlónak a Bara Margit és a Kovács Erzsi tragédiái ürügyén kipottyantott kurzusfilmjei.
Mellesleg, a magyar filmgyártásban ma is van TTT.
stolzingimalter 2022.06.27. 18:59:41
Atestan 2022.07.20. 14:09:47
stolzingimalter 2022.07.20. 16:50:40