Senki nem tudja pontosan, mi a jó reklám és mi a rossz, illetve van ezer szempont, mi az, amit szeret a néző, mi az, amit jó elkészíteni, mi az, ami hat is. A három nem feltétlenül esik egybe. De azon néha elgondolkodom, hogy tényleg nagyon meg kell-e fizetni a reklámban szereplő színészt, amikor ő esetleg nem csak azt kapja a fellépéséért, hogy ég a nagyvilág előtt, vagy „pénzért mindent” és „van annyi, amennyiért korpásodik a hajam” hírbe hozza magát, hanem valódi és széleskörű ismertségre tesz szert. Mindenki tudta, aki szerette a jó színházat, mekkora kincs Stefanovics Angéla, de a legszélesebb közönséghez az arca meg a hangja csak a Budapest Bank hirdetésével jutott el. Aki esetleg elfeledte volna, ő volt „köszönjük, Emese”, aki szerelmes volt a banki alkalmazott Zoltánba. Ott voltam az egyik bankfiókban, amikor az ügyfél odament az ügyintézőhöz, és melegen gratulált neki a hirdetéshez, mintha bármi köze is lett volna a pult mögött ülőnek Emeséhez.
Igazából most az foglalkoztat, hogy ez az egész visszafelé is működik-e. Tönkreteheti-e a színészi pályát egy rosszul megválasztott reklám. Mert most éppen ez megy a tévében, Telekom (ugye?) Stefanovics Angélával és egyebekkel, a magam részéről sokszor nem is nagyon értem, miről van szó, mert nézni kellene hozzá a Marsra, magyar című sorozatot, tudod, ki. Az abban lévő karakterek tűnnek föl, elég utálatos népség, és köztük van Stefanovics Angéla is, hogy csapjon már valaki az asztalra, meg ötkilós telefon, és ehhez hasonló jól megírt sorok. Borzadok, borzadok, de egyébként is, Stefanovics Angéla különlegesen rosszul mondja a magáét, nem tudom, hogy így tiltakozik-e a világ ellen, amely ilyen munkákra kényszeríti, vagy valami elállítódott benne. Mindenesetre érdekel, hogy van-e innét visszaút.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
polyvitaplex 2023.11.26. 09:18:59
Biztosan van, Reviczky Gábor például a Postabank-reklámok ellenére is a Fidesz egyik fő reklámarca tudott lenni. Csőre Gábor egyszerre Alza-hang és a köztévé kulturális műsorvezetője.
Stefanovics Angéla sokkal elviselhetőbb nála, de Cserhalmi György megítélésén sem rontott a hajdani bankreklám.
Tyranno61 2023.11.26. 12:03:53
Atestan 2023.11.27. 10:04:29
polyvitaplex 2023.11.27. 14:23:00
Szerintem azt, hogy mi (melyik) a jó reklám, nagyjából tudni lehet, ilyen pl. a No Martini, no party. Csak azt nem lehet tudni biztosan, hogy mitől jó, a színésztől-e vagy a karakterére, imázsára rácáfoló, vicces végkifejlettől. Azt hogy jó reklám, abból is tudni lehet, hogy azóta kávéreklámok is készültek a martinis alapötletből.
A színész és a reklámban látott figura szerintem a Stefanovics Angéla-reklám esetében nincs ennyire ellentétben egymással, persze ennek nem ő az oka, hanem a kissé bátortalan, a martinisnál kevésbé szellemes alapötlet és a váratlan, meglepő slusszpoén hiánya.
De az is lehet, hogy ez csak amiatt van így, mert más réteg van megcélozva a Martinival, és egészen más a mobillal.
Andy73 2023.11.27. 23:28:26
Egyébként ez most az indexre is felkerült megint, aminek örülök, mert így fontosabb kritikát is láttam ismét, pl. opera témában...
stolzingimalter 2023.11.28. 08:08:43
polyvitaplex 2023.11.28. 08:30:49
Aurora86 2023.11.28. 11:55:16
Ceratium 2023.11.28. 11:57:04
polyvitaplex 2023.11.28. 13:43:38
Tyranno61 2023.11.28. 16:37:06
stolzingimalter 2023.11.29. 10:14:55
Tyranno61 2023.11.29. 12:08:10