Az ember bizonytalan, de gondolom, ez normális. Bizonytalan akkor is, ha nagyon biztosnak mutatja magát az ítéleteiben, és tudja, mennyi mindent nem tud, ráadásul most még egy sor egyéb tényező is közbejött nehezítésnek. Például tudtam, hogy csak egy felvonás jut a Siegfriedből, és akkor valószínűleg nem is adtam át magam az olyan hatásoknak, amelyek esetleg pótolnák az eszme és a megvalósítás közötti űrt. Eleve úgy ültem, hogy maga a megvalósítás látszott onnét az érdekesebbnek, hogy a hadonászó ember és a zenészek között milyen a kapcsolat. Egy felvonás alapján tehát inkább kérdezem, mint mondom: nem volt a Siegfried fájdalmasan üres és kiábrándítóan eseménytelen?
Nekem az volt. Inkább koncentráltam a zenekari játékra, mint az énekesekre, mert a címszereplő Stefan Vinke esetében eddig is gyakran éreztem, hogy egy fél vajas kenyér még bent van a szájában, ezzel a nehezítéssel énekli a szerepet. De a zenekari kezdetek is, ahogy indul a zene, ahogy bele kellene zuhannunk az utcáról érkezve a titokba, a kozmoszba, a kerek erdő közepébe, de mintha a tévémaci volna a megcélzott mesehős. A szokottnál gyorsabb tempókból is azt éreztem, hogy az idei Ringben a Siegfried a mostohagyerek, menjünk, menjünk, haladjunk, ugyanazt a leckét mondják föl, mint amikor feleléskor felmondják az Anyám tyúkját, de nem helyeződik ettől új alapra a költővel való kapcsolatunk.
Persze, lehet, hogy tévedek, és Az istenek alkonya még mostohább gyerek lesz.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.