A középkorban a haláltánc volt a szegények vigasza, lophatsz, csalhatsz, rabolhatsz, kizsákmányolhatsz, de a halál elől te sem menekülsz, gazdag, korrupt, gonosz és bármilyen ember. Persze nem menekül előle a jó sem, meg a szegény sem, de hát ez benne az érdekes. Ha a halál jósággal elkerülhető volna, valószínűleg jobban állna a világ a jók és rosszak versenyében.
Tegnap megnéztem a Párizsi pillanatok (Paradis Paris) című filmet, nem mondanám, hogy nagy szellemi erőfeszítés lett volna, ámbár úgy érzem, elkészíteni sem lehetett nagy szellemi erőfeszítés. Azért inkább jó, mint rossz, és aki szereti Párizst, annak van olyan élmény, mint a maratonfutás az olimpián. De közben az jutott eszembe, hogy ha ma ezzel foglalkoznának, mármint tanulságos metszetek készítésével, akkor az öregségi tánc volna az alaptéma, hiába vagy szép vagy csúnya, gazdag, szegény, jó vagy rossz, az öregség utolér. Reszkess. Vagy ne reszkess.
A kérdés persze az, az egészségi tényezőkön túl, hogy melyik a szerencsésebb: akinek van mit veszíteni, vagy akinek mindegy. A filmnél maradva (hangsúlyozom, nem erről szól az egész mozi), ki a szerencsésebb, Monica Bellucci, aki elvben nagyon merészen vállalja az arcbőre állapotát, vagy Rossy de Palma, aki épp olyan döbbenetes profillal rendelkezik hatvanhoz közelítve, mint valaha, legfeljebb a haja lett szürkébb. A két nő körülbelül egyidős, két hét különbség van köztük.
Meg sem próbálok dönteni, nekem nagyon tetszik mindkettő. Vagy az a tehetségtől van?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Tyranno61 2024.08.12. 09:51:15
Ceratium 2024.08.12. 10:13:45
orgy 2024.08.13. 08:37:43