Józan fejjel persze nem gondolhattam volna, hogy Tamara de Lempicka képek lesznek a Lengyel Kultúra Házában, hiszen a helyszín erre nem alkalmas. Nagy ablakok, gondolom, a biztonsági rendszer sem bírná a tízmillió dolláros képek felügyeletét, de azért mentem a megnyitásra, hátha.
Nem. Nyomatokat lehet látni, meg Bordács Andreát lehetett volna hallgatni, ha befértem volna. Érdeklődés az van, szerencsére.
De hát érdekes is az egész történet, a feltehetően Varsóban született festőnőről, aki a legmenőbb festők közé került a két világháború között, aztán még életében kiment a divatból, hogy aztán, már visszavonultan, Texasban éldegélve még lássa, hogy újra divatba jön. Lesz még vajon újabb fordulat?
Tulajdonképpen van, például Tamara de Lempickáról készült musical is. Igaz, 41 előadást ért csak meg, de arról talán nem ő tehet. Hamarjában nem is nagyon jut eszembe másik ilyen, leszámítva persze a Sunday in the Park with George című Sondheim darabot, ami Seurat-ról szól, és, persze, jóval sikeresebb. Berlioz Benvenuto Cellini, de az mégis opera.
De ha már zene, Lempicka újrafölfedezésében zenei előadók is közreműködtek. Előbb Barbra Streisand kezdte el gyűjteni, utóbb Madonna. Ő nemcsak gyűjtötte, de használta is, az Express Yourself videóklipje erősen lempickista, ami akár gyanút is ébreszthetne, de hát Caravaggio sem lett rosszabb festő csak azért, mert az R.E.M. lerabolta.
A megnyitón összegyűlteket a kirakatból nézve azért az egyértelműnek látszik, hogy az érdeklődés föl van keltve. Talán megérne Lempicka egy igazi kiállítást is.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.