
Biztosan ez a művészet, vagy a művészet egyik formája: hogyan tegyem azt, ami velem történt általánossá és mindenki számára érdekessé. Még akkor sem könnyű, ha a történet magában érdekes. Carla Simón filmrendező szülei meghaltak fiatalon (úgy értem, ők is fiatalok voltak, meg Carla Simón is) AIDS-ben, a lányt a rokonok nevelték föl, filmrendező lett, a Zarándoklat a harmadik filmje. Megy a szülei, leginkább az apja után, mi lett vele, miért lett AIDS-es, egyáltalán: mikor halt meg, miért nem találkoztak soha.
Két óra alatt minden kiderül. És közben lát az ember óceánt, vitorlást, madarakat, delfineket, galíciai népszokásokat, meztelen nőt, és közben gyalázza magát, amiért olyan közönyös, hogy unja az egészet. Ne hülyéskedj, mégis Cannes-ban versenyzett a film, ahhoz már kell valami.
A lány elindul az anyja naplójával a kezében, hogy kiderítse, hogyan találtak a szülei egymásra, hogyan találták meg együtt a heroint, hogyan kapták el együtt az AIDS-t, nem lehetek ennyire korlátolt, hogy az egészről a Mamma mia! jut az eszembe. Abban is volt tenger, de abban jobbak voltak a dalok.

A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.