Ez hát a Brooklyn Museum büszkesége, Judy Chicago alkotása, The Dinner Party. A vacsora volna a magyar címe? Utal Platónra, és A lakomára, és ez is mindenről szól, csak az evésről nem. Egy jó nagy, és viszonylag sötét teremben van egy egyenlő oldalú háromszögbe fölállított asztal (vagyis, gondolom, három asztal), rajta háromszor tizenhárom teríték, porcelántányér, porcelánevőeszköz, porcelánpohár. El lehet olvasni, hogy kik a meghívottak, tesztelheti a látogató a műveltségét a női kultúrában. Az enyém elég csüggesztő, vagy, ha tetszik, nagyon is lelkesítő, jó, ha a felét ismerem a meghívottaknak, van hová fejlődni.
Olvastam, hogy Judy Chicagónak is van hová fejlődni, mert a nevek közé egy férfi is bekerült, Kreszillasz, a szobrász, mert azt hitték róla, hogy nő. Mert nem csak harminckilenc nőről van szó, az asztalterítőre és az asztal alá föl van még írva 998 név, rájuk is számítanak.
Az ember nem nagyon tehet mást, köröz az asztal körül, olvasgatja a neveket, nézi a tányérokat, amelyek többé-kevésbé vaginális díszítést kaptak, nyilván, ha jobban ismerném a szereplőket, jobban is érteném, ki miért ilyen. Vannak nem vaginálisak is, a komponista Ethel Smyth például egy kis zongorát kapott, de a lényeg, hogy műveltségünk hiányai végtelenek. Én például egy Ethel Smyth zeneművet sem ismerek.




